تبلیغات
تغذیه و رژیم درمانی

تغذیه و رژیم درمانی
می توان با یک رژیم غذایی مناسب از بسیاری از بیماریها پیشگیری کرد و بر سالهای مفید زندگی افزود. 

 

مهم‌ترین نکته در درمان بیماران دیابتی تغییر شیوه زندگی است که اوایل سخت است، اما بعد از مدتی راحت و دلپذیر می‌شود.

 

لذا شیوه زندگی‌تان را بر 14 نکته زیر استوار کنید:

 

1- رژیم غذایی، نکته مهمی در کنترل قند خون است. اینکه چه چیزی و به چه اندازه‌ای می‌خورید، روی مقدار قند خون‌تان تاثیر می‌گذارد.

 

2- ورزش را فراموش نکنید. ورزش می‌تواند جای تمام درمان‌های دارویی را بگیرد. پیاده‌روی صبحگاهی، بسیاری از خطرات دیابت را به تاخیر می‌اندازد. روزی 30 دقیقه به طور منظم ورزش کنید، مخصوصا پیاده‌روی.

 

3- وزن خود را کم کنید. معمولا بیماران دیابتی نوع دو ، اضافه وزن دارند. چربی می‌تواند در مواقعی که شما هیچ چیزی نمی‌خورید، تبدیل به قند شود و قند‌ خون‌تان را بالا ببرد. پس چربی‌های‌تان را با رژیم غذایی و ورزش بسوزانید.

 

4- هر چیزی که می‌خوریم، در نهایت تبدیل به قند می‌شود. پس مراقب هر چیزی که می‌خورید باشید و فقط به میزان قند آن توجه نکنید. مواد غذایی مصرفی‌تان را خوب بشناسید.

 

5- برای کنترل قند خون باید کنترل غذا خوردن را یاد بگیرید. زمان خوردن غذا را کنترل کرده و سعی کنید بدن‌تان را به آن عادت بدهید.

 

6- همیشه منظم، سر وقت و یکسان غذا بخورید. این طوری بد‌ن‌تان عادت می‌کند قند خون‌تان را به کمک قرص‌‌ها (یا انسولین) کنترل ‌کند.

 

7- داروهای تان را بشناسید و نحوه مصرف کردن‌شان را یاد بگیرید و به اطرافیان‌تان هم یاد بدهید تا در مواقع لزوم به شما کمک کنند.

 

8- قرص‌های دیابت را باید قبل از غذا بخورید. انسولین رگولار و NPH را باید 30 دقیقه قبل از غذا خوردن تزریق کنید.

 

9- پیگیر بیماری‌تان باشید و مراجعه ی منظم به پزشک‌تان را فراموش نکنید.

 

10- قند خون‌تان را مرتب کنترل کنید. آزمایش HbA1C یک نوع آزمایش خون است که به شما یک گزارش از کنترل قند خون‌ در یک ماه گذشته‌ می‌دهد. با استفاده از گلوکومتر هم می‌توانید در هر لحظه، میزان قند خون‌تان را بررسی کنید.

11- عوارض بیماری خود را بشناسید ، مثل بیماری کلیوی ، قلبی، پای دیابتی ، کتواسیدوز و کاهش قند خون. دانستن آنها به کنترل بیمار‌ی تان کمک می‌کند.

 

12- هیچ ‌وقت گرسنه نمانید. گرسنگی شدید، پُرخوری را به دنبال دارد و در موقع پرخوری، کنترل قند خون دیگر هیچ معنایی ندارد.

 

13- داروهای دیابتی را هر روز، در یک زمان خاص مصرف کنید. رعایت نظم در این کار، به ایجاد نظم در بدن شما منجر می‌شود.

 

14- مراقب پاهایتان باشید.




طبقه بندی: دیابت،  رژیم غذایی، 
برچسب ها: دیابت، تغذیه، کاهش وزن، انسولین، ورزش، رژیم،  
[ سه شنبه 18 آبان 1389 ] [ 12:38 ب.ظ ] [ جهان نیا ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

سلام به تمامی دوستان خوبم
جهان نیا هستم، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی و سعی دارم که مطالب مفید و عاری از دروغهای تبلیغاتی را برای همه دوستانی که علاقمند به حفظ سلامتی خود از طریق رژیم غذایی مناسب هستند را در جمعی دوستانه در اختیار عزیزان قرار دهم.

میتوانید سوالات خود را علاوه بر قسمت نظرات از طریق آدرس زیر میل کنید
rezhim.darmani@yahoo.com
نظر سنجی
چاقی هستید یا لاغر ؟؟؟ و آیا از وزن خود راضی هستید؟






آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب