تبلیغات
تغذیه و رژیم درمانی

تغذیه و رژیم درمانی
می توان با یک رژیم غذایی مناسب از بسیاری از بیماریها پیشگیری کرد و بر سالهای مفید زندگی افزود. 


تحقیقات جدید نشان می دهد كه اندازه گیری سلامت فرد توسط توده های چربی بدن، نتیجه بخش تر از اندازه گیری توسط وزن است.

افراد با وزن طبیعی و درصد چربی بالا (بیش از 30 درصد برای زنان ، 20 درصد برای مردان) ممكن است در معرض خطر به بیماری های قلبی و دیابت باشند.
در این مقاله سعی بر آن است كه با چند روش ساده كاهش چربی های بدن را به شما آموزش دهیم.

1. وقت كمتری را به نشستن پای تلوزیون اختصاص دهید
تحقیقات نشان دهنده ان است كه افرادی كه بیشتر از 5 ساعت را صرف تماشای تلوزیون میكنند بیشتر در معرض انباشته شدن چربیها هستند.
2. خوردن سالاد در طول روز
حتی طرفداران سبزیجات هم ممكن است از خوردن سبزی های برگ دار در طول روز ممانعت كنند.اما باید بدانید كه خوردن سالاد بیش از هفت بار در هفته كمك زیادی به سوختن چربیهای بدن میكند.
3. از خوردن غذاهای آماده بپرهیزید
تحقیقات نشان میدهد كه خوردن بیش از شش بار در هفته غذای آماده منجر به بروز چاقی میشود.سعی كنید حتی المقدور از خوردن غذاهای رستورانی و بخصوص فست فودها بپرهیزید.
4. كاهش استرس
استرس تقویت كننده چربی بدن است.هنگامیكه با مشكلی مواجه هستید بهتر است با قدم زدن ، انجام كارهای مورد علاقه خود و شركت در جمع های دوستانه استرس را خود دور كنید چرا كه در بلند مدت تاثیر بسزایی را در افزایش بافتهای چربی در بدن خواهد گذاشت.
5. مصرف ماهی
خوردن غذاهای شامل مواد امگا 3 غنی ، از قبیل ماهی آزاد ، ماهی تن ، گردو و یا تخم مرغ می تواند كمك به حفظ میزان مناسب چربی بدن كند .سعی كنید میان وعده هایی مانند غلات را به تغذیه روزانه خود بیفزایید . و در وعده های غذایی خود بیشتر از ماهی استفاده كنید البته مصرف مواد غذایی فوق نباید مازاد انرژی روزانه شما باشد.




طبقه بندی: رژیم غذایی، 
برچسب ها: چربی، کاهش وزن، غذای آماده، تغذیه، رژیم،  
[ شنبه 15 آبان 1389 ] [ 01:11 ب.ظ ] [ جهان نیا ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

سلام به تمامی دوستان خوبم
جهان نیا هستم، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی و سعی دارم که مطالب مفید و عاری از دروغهای تبلیغاتی را برای همه دوستانی که علاقمند به حفظ سلامتی خود از طریق رژیم غذایی مناسب هستند را در جمعی دوستانه در اختیار عزیزان قرار دهم.

میتوانید سوالات خود را علاوه بر قسمت نظرات از طریق آدرس زیر میل کنید
rezhim.darmani@yahoo.com
نظر سنجی
چاقی هستید یا لاغر ؟؟؟ و آیا از وزن خود راضی هستید؟






آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب